Doktor Sorunsalı... [(1)]

Çok uzun zamandır alerjik bir durumum var... Önceleri bu kadar çok rahatsız etmiyordu. son zamanlarda nefes almakta güçlük çekmem, sürekli hapşuruklara boğulmam, gözlerimin ve dudaklarımın şişmesi artık yeter dedirtti...

Biraz canım annemin fırçası, biraz da sevgili Fashion And Makeup Freak blogunda alerjileri olanlar ile ilgili yazdığı yazı ile doktora gitme kararı aldım... Hem gitmişken nurlar içinde yatsın canım babamın rahatsızlığından dolayı bir virüs kapmış olma ihtimalime karşı doktorla görüşürüm dedim... 

Evimize yakın ve belediyemizin açmış olduğu bir tıp merkezine gittim... Ki eşim, kayınvalidem ve çevremde giden bir çok kişiden de özellikle iyi yorumlar aldığım için içim rahat olarak gittim... 

Doktor sorunsalına gelmeden önce merkez hakkında bir kaç gözüme çarpan konudan bahsetmek istiyorum... 
Danışma görevlileri oldukça ilgili ve yardımcı olmaya yakınlardı... Laboratuvar görevlileri güler yüzlü, sıcak, hoş sohbetlerdi... Katlarda havalandırma sorunu oldukça göze çarpıyor... Bunların dışında merkezi denilebilecek bir bölgede, ulaşımı kolay...

Doktorları zor durumda bırakmamak adına (belki de hala kaybetmediğim insani duygularla) isim vermek istemiyorum... 

Fashion And Makeup Freak blogunda alerjik rinit tedavisinde uygulanan rhinolight  ışın tedavisi hakkında bilgi almıştım... Birazda web de araştırıp öyle gittim... Muayenemi olduktan sonra doktor beyle biraz bu yöntem hakkında görüşmek istedim, dumur oldum... Çünkü haberi yoktu ve gerekçe olarak "Benim haberim olurdu öyle bir yöntemden, insanların ceplerini boşaltmak için uyduruyorlar" gibi bir doktora yakışmayacak bir açıklama yaptı... Ve hatta bana "nereden öğrendiniz diye sordu"... 

Amaaaa bu konuyla ilgili asıl dumurumu eve gelince yaşadım diyebilirim... Fashion And Makeup Freak blogundaki yorumlara baktığımda 5 yıl öncesinden uygulanmaya başlanmış bir tedavi yöntemi olduğunu okudum... 

Soruyorum arkadaşlar, bu doktor sıfatını taşıyan insan hiç mi tıp çalıştaylarına davetiye almaz, katılmaz, hadi onu bıraktım hiç mi tıp dergisi alıp okumaz, hadi onu da bıraktım  meslektaşlarıyla oturup tıp gelişmeleri hakkında hiç mi sohbet etmez... Bu nasıl bir şeydir... İnsanlığa faydalı olabilmek için yemin ederken aklından neler geçiriyordu acaba... 

Evet olay bundan ibaret... Hala şaşkınlık içindeyim... Bilemiyorum, sanırım artık doktorlara güvenemeyeceğiz... Atatürk'ün dediği "Beni Türk hekimlerine emanet ediniz" söyleyişi ile günümüzde yaşadığımız doktor hasta ilişkisi arasında dağlar, dünyalar kadar fark var... Güven sarsıcı, gerekli bilgi donanımına sahip olmayan insanlar hastalık teşhisi koymakta ne kadar başarılı olabilirler bilemiyorum...

Çok üzülerek söylüyorum ki doktorlara olan güvenim inanılmaz sarsıldı... 
Daha sonra aynı merkezle ilgili bir başka doktor sorunsalını daha paylaşacağım...


Sevgiler,
Gizem S.

Yorumlar