İşbankası Günaydın Türkiye Temalı Reklamları

Beni şaşırtan ve reklamlara ne kadar az önem verdiğimizi gösteren ikinci reklam hatasından bahsetmek istiyorum... 

Ben 82 doğumluyum ve doğduğumdan beri çekilen fotoğraflara bakınca hiç birinin siyah beyaz olmadığını çok rahatlıkla söyleyebilirim... Renkli fotoğraf teknolojisine geçmiştik...  Hatta annem babamın bazı fotoğrafları bile sepia dediğimiz teknikte... ki bunlarda 78-79'lara rastlıyor... 

Siyah beyaz fotoğraf Türkiye'ye bundan 40 yıl kadar önce belki daha da önce gelmiş... Webde biraz araştırma yaptım, ama Türkiye'nin fotoğraf alanında geçmişine dair fotoğraf sanatçılarının hayatlarından, ilklerinden başka bir doküman bulamadım... 

Gel gelelim reklamda gözüme çarpan ayrıntıya... Prime-time'da özellikle sık rastladığımız İşbankası'nın "Günaydın Türkiye" temalı reklamlarına;

Günaydın Türkiye; Vefalı Dost...



10-13. saniyelerdeki fotoğraf karelerine iyice bakmanızı istiyorum... 
Ve 40.saniyede duvardaki fotoğrafa da dikkatlice bakın...

Ortalama bir hesap yapacağım yanlışım varsa düzeltin... 
Diyelim ki, renkli fotoğraf baskı teknolojisine 1980 yılında geçtik... 
Günümüze kadar aradan 32 yıl geçiyor... 
Giyim, kuşam değişiyor, teknoloji değişiyor, hayat, zaman akıp gidiyor... 
Peki fotoğraflardaki insanlar neden yaşlanmıyor... Ve günümüzdeki görüntüleriyle karşımızdalar... 
Bu insanlar yaşlanmıyorlar mı?
Ya da erken yaşta çöküp 30 sene kadar aynı durumda, görüntüde kalmanın iksirini mi bulmuşlar... 
Yani biraz gençten iki kişinin fotoğrafını oraya koymak çok zor olmasa  gerek...

Reklamı kendi adıma hoş olmayan, ayrıntısı düşünülmemiş, yarım bırakılmış bir iş olarak görüyorum... İşini iyi yapan, sıkı tutan, tüketiciyi "aman nasılsa anlamazlar" gözüyle görmeyen reklamcılar istiyorum... 


Dizi, film arası uzun uzun reklamlar yapıp ince ayrıntılara dikkat edilmeyen, devamlılığa önem verilmeyen reklamlar görmek istemiyorum... :)


Bana katılan var mı?


Sevgiler,
Gizem S.


Yorumlar