Kendin Yap; Anneler Günü Hediyelerim - Süs Ağaçları...

Merhabalar,

Daha önce burada ve burada bahsettiğim Anneler Günü hediyelerimi  tamamladım... 

Henüz kızım bana hediye yapacak ya da hediye verecek yaşa gelmediği için benim Anneler Günü hediyem sıcacık sarılması oldu... İyi ki de öyle oldu... Dünyadaki tüm hediyelerden daha değerli çünkü...

Bir çok yazımda el emeğiyle hazırlanmış şeylere ayrı bir önem verdiğimi yazmışımdır... 


O nedenle her iki Anneme de kendi uğraşımla yaptığım, beğenilerine uyacak şeyler hazırlamaktı... 

Başlangıçta aklım çok karışıktı; nasıl yapabilirim? güzel olur mu? beğenirler mi?! Gibi bir çok soru geçti aklımdan... Tereddütlerim vardı kısaca... Bu soruları bir kenara bırakıp daha fazla geciktirmeden başladım... 

Bitirip hediye ettikten sonra ikisinin de gözlerindeki beğenme ifadesini görmek ayrı bir keyif vericiydi... 

Denemek isteyenlere kısaca anlatmak istiyorum... 



Malzemeler,
  • Şeffaf tutkal, Ağaç tutkalı
  • Doğal kendir ipi
  • Balon
  • Sıcak Silikon
  • Şık bir saksı
  • Alçı
  • Grapon Kağıdı yada dekoratif taşlar
  • Çöp şiş yada çıta

Bazı bölümleri fotoğraflayamadım üzgünüm... 

Balonu istediğiniz büyüklükte şişirin, kullanacağınız saksı ile orantılı olsun, ne çok büyük ne de çok küçük... Balonu öyle bir bağlayın ki, anlatacağım işlemler sırasında havası inmesin... İlk denememde böyle bir sorunla karşılaştım... :)



Aslında bu aşamayı internette tarif edenler iki kişi yapın demiş, ben tek başıma yapmayı başardım...  Çalışacağınız alanı korumak için örtü yada gazete kullanmanızı tavsiye ederim, üzerinize de eski kıyafetler giyin... 

Kendir ipini tutkala bulayarak balonun etrafına gelişi güzel sarın, kendir ipinin yoğunluğunu kendi beğeninize göre ayarlayabilirsiniz... Dikkat etmeniz gerek tek konu, kendir ipinin tutkala iyice bulanmış olması çünkü kuruduktan sonra çökmemesi gerek... 

Kuruması için bir yerde bekletin, 1 günde kuruyor, öyle uzun uzun beklemenize gerek kalmıyor...

Toplu iğne yardımıyla balonu patlattığınızda, elinizde harika bir küre olacak...


Süs ağacının sapını hazırlarken önce çöp şişi direkt kullanacaktım, sağlam olmayacağını düşünüp kendir ipi ile sardım... Fotoğrafta gördüğünüz gibi...


Eski bir cdden daire şeklinde parça kesip sıcak silikon ile önce çöp şişleri sabitledim... Sonra kendir ipinden yaptığım küreye sabitledim... 


Küreye sabitledikten sonra...


Alçıyı hafif yoğurt kıvamına gelinceye kadar karıştırdım... İçine biraz boya koydum ve saksıya döktüm... 

Burada yaklaşık 5 dakika kadar beklemeniz gerekiyor, alçı biraz yoğunlaşmalı... Daha sonra ağacı saplayın... Eğer sabit durmuyorsa yanına destek koyabilirsiniz... 


Son aşama etkinlik için yaptığım çiçekleri yerleştirmek oldu... Sıcak silikon ile kızımın istediği gibi yerleştirdim... Grapon kağıdını elimde hafifçe buruşturup saksının dibine yerleştirdim... 

Kendir ipinden fiyonk yapıp süs ağacımın sapına yine sıcak silikonla yapıştırdım...

Ve Son; 


Denemek isteyenler için keyifle, yorulmadan, heyecanla yapılacak bir dekoratif obje... 

Bir tane de kendime yapmak için sabırsızlanıyorum... Annelerimin çok beğenmesine de ayrıca mutlu oldum... 
Sizlerin de beğeneceğinizi umuyorum... 

Yapmak isteyenlere kolay gelsin, ben uğraşamam ama benimde olsun bundan bir tane diyenler e-mail atsın... 

Sevgiler,
Gizem S.


Yorumlar