Şehir Efsaneleri; Bebek Cinsiyeti Tahminleri...

Çevremden aldığım yeni bebek haberleri yüzümü güldürüyor bu aralar...

Zamanında benimde başıma gelmiş, kimi zaman güldürmüş kimi zaman da şaşkın bir şekilde düşündürmüş ve artık bana göre efsaneleşmiş bebek cinsiyeti tahminlerini derlemek istedim... 

Birlikte şaşırıp, birlikte gülelim...
Hatta bilmediklerim varsa öğrenmeyi de çok isterim.... :)

Kızıma hamileliğimde annemle sohbetlerimden birinde, bizim zamanımızda bırak karnındaki bebeği görmeyi, kaçıncı ayda olduğumuzu öğrenmek için karnımızı mezura ile ölçerlerdi, dediğinde çok şaşırmıştım...

Derken teyzem, hamileliği ile ilgili bir anısını anlattı; Polatlı'da görevli bir ebe, teyzeme demiş ki; ben izne gidiyorum, döndüğümde doğuracaksın... Çok kalmamış doğuma demiş ve gerçekten de ebe izinden döndüğünde teyzem çocuğunu dünyaya getirmiş.... O ebenin öngörüsüne hayran oldum diyebilirim... 

Biz şanslı nesiliz, bilim ve tıbbın bu kadar hızla gelişip ilerlemesi sayesinde bırakın hamileliği takip etmek, bebeğimizde herhangi bir sağlık sorunu olup olmadığını öğrenip, müdahale dahi ediliyor...

Annelerimizin hamilelik dönemlerinden beri gelen bebeklerin cinsiyet tahminleri artık şehir efsanesi oldu... 

Bıçak Makas Testi;

Tutan bir test olduğu rivayet edilir. Hamile kadından gizlice bir mindere bıçak, diğer mindere makas konur... Bıçak -  Erkek, Makas - Kız bebek anlamındadır... Kadın bilmeden hangisine oturursa bebeğin cinsiyetinin o olacağı düşünülür...

Çin Takvimi;

Bir çizelge üzerinden yaşınızı ve son adet ayınızı buluyorsunuz... Kesişen kutucukta hangi cinsiyet varsa bebeğinizin o cinsiyet olacağı söylenir... Ben böyle biliyordum ama Çin Takviminde hesaplama biraz farklıymış... 

Yıl Hesaplama;

Kadınlar 3 yılda bir, erkekler 4 yılda bir hücre yenilermiş... Buna istinaden, eşinizin doğum yılına +4 ekleyerek günümüze kadar hesaplıyorsunuz... Kendinizin de aynı şekilde doğum yılınızdan itibaren +3 ekleyerek günümüze kadar hesaplıyorsunuz... Çıkan sonuca göre hanginizin hücre yenilenmesi günümüz tarihine yakınsa bebek o kişinin cinsiyetinden oluyormuş...

Tatlı - Ekşi;

En klasik ve en efsane deyim... Ye tatlıyı çıkar hakkıyı, ye ekşiyi çıkar ayşeyi... Bilmeyen kaldı mı, güzel anne adayının canı en çok ne çekiyorsa bebeğin cinsiyet tahmini yapılırmış...

Tuz Testi;

Anne adayına çaktırmadan başından tuz serpilirmiş... Hamile kadın eğer elini başına - bazı yörelerde burnuna- götürürse Erkek, ağzına götürürse kız bebeği olacağı rivayet ediliyor...

Kilo alma şekli;

En bilindik ikinci yorum; eğer sadece karnınız çıktıysa bebeğiniz erkek, basenlerinizden kilo alıyorsanız bebeğiniz kız olacaktır...

ve bunlar gibi bir çok yorum var... Şanslıyız ki bebeklerimiz için hazırlıklarımızı onların cinsiyetlerine göre rahatça yapabildik... Her merak ettiğimizi doktorumuza sorup, endişelerimizi giderdik... Yetmeyip internetin sonsuz kaynağından da araştırabildik... 

Bebek bekleyenlere; Sağlık sıhhatle bebeklerini kucaklarına almalarını diliyorum....
Bebek isteyenlere; üzmeden, yorulmadan bebek sahibi olabilmelerini diliyorum...
Tek çocuklu olanlara da çevredekilerin baskılarına ek olarak esprili bir şekilde diyorum ki; kardeş şart...

Sevgiler,
Gizem S.

Yorumlar

  1. kardeş şart :))) sıramı savdım bekleyenlerin doğurmasını bekliyorum ben :))))

    YanıtlaSil
  2. Hiç bir şey için geç değil şekerim... :))))))


    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız, düşünceleriniz benim için çok önemli...
Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim...