Aşure Tarifi..

Aşure dedin mi bende akan sular durur..
O kadar çok severim..

Küçükken çok yemek seçen biri olarak aşure gibi karışık bir tatlıyı nasıl sevdiğimi inanın bende bilmiyorum.. Rahmetli babanem yapar komşu komşu dağıtırdı, rahmetli babamda gelir babanen aşure kaynatmış gidelim mi derdi.. Mesela kapıdan girdiğim anda o evin kokusunu hala hatırlarım.. 

Aşure ayı geldiğinde komşulardan gelecek bir kase aşureyi bekler dururdum.. Hatta o yaşlara göre kendimce şu teyze daha lezzetli yapıyor, bu teyze incir koyuyor onları ayırırım gibi küçük hesaplar bile yapıyordum.. Şimdi düşününce kendimi ayıpladım doğrusu..

Ankara'dayken hiç öyle şunu da yapabilsem keşke heveslerim olmadı.. 
Ne olduysa evlendikten sonra başladı mutfak hevesim..
Belki kendi evimin aşçısı olduğumdan, belki ailemden uzakta olduğumdandı bilemem..

Keşke yapmayı bilsem dediğim en sevdiğim tatlıyı 10 yıl kadar sonrayapma cesareti buldum.. 
Çok araştırdım, öyle ilk bulduğum tarifi yapmadım hemen..
ve nefisyemektarifleri.com sayfasında bulduğum bir tarifi bir cesaret denedim..

Daha önce yapılışını izlemediğim ve nasıl yapıldığını bilmediğim ama lezzetine hasta olduğum, aşure ayını iple çektiğim tatlıyı sonunda damak tadıma uygun bir şekilde hazırlayıp, bereket bolluk getirmesini dileyerek komşularıma ve arkadaşlarıma ikram ettim..

Unutulmaması için ve belki benim gibi cesaret edemeyenler varsa diye kendi tarifimi burada da paylaşacağım..
Tam tutan bir tarif olduğunun altını kırmızı kalemle çiziyorum..
Denemek isteyenlere şimdiden kolay gelsin ve bolluk, bereketle afiyet olsun.





AŞURE TARİFİ;

* 3 Su Bardağı Aşurelik Buğday
* 1 Su Bardağı Nohut
* 1 Su Bardağı Fasulye
* Yarım Çay Bardağı Pirinç
* 200 Gr Kuru Kayısı
* 200 Gr Kuru Üzüm
* 1 Su Bardağı Fındık
* 3 Litre su
* 2 Su Bardağı Süt
* 4 Su BardağıToz Şeker
* Çeyrek Çay Kaşığı Tuz
* Çeyrek Çay Kaşığı Karabiber
* Yarım Çay Bardağı Karanfil Suyu

Süslemek İçin,
Nar, Fındık, Badem, Kuşüzümü, Tarçın ( Damak tadınıza ve keyfinize göre malzemelerle süsleyebilirsiniz)

Karanfil Suyu Hazırlanışı; 7 - 8 Adet karanfili 1 çaybardağı suda kaynatarak hazırlıyoruz.. Suyun rengi döndüğü zaman karanfil suyu hazır oluyor.. Hazırlanması pratik olduğundan buğdaylar kaynarken hazırlamakta fayda var..

- Hazırlıklara bir gece önceden Fasulye ve Nohutu suda bekleterek başlıyoruz..

- Suda bekletilen bakliyatlar sabah pişirilip kabuklanmışsa kabukları soyularak hazırlamalıyız.

- Aşureyi pişirmeye buğdaydan başlıyoruz.. Buğdayları yıkayıp derince bir tencereye alıyoruz, üzerine kaynar su ekleyip 10 dakika sarı suyu çıkana kadar kaynatmalıyız.. Çıkan suyu süzüp, yeniden su ekleyerek aynı işlemi bir kez daha tekrarlıyoruz..

- Bupğdayları ikinci kez süzdükten sonra tekrar kaynar su ekleyerek 50 dakika kadar arada karıştırarak haşlamaya bırakıyoruz..

- Buğdaylar haşlanırken kayısı, kuru üzüm ve fındıkları ılık suda biraz yumuşaması için bekletmemiz gerekiyor.

- 50 dakika sonra yumuşayan buğdaya pişirdiğimiz nohut, fasulye ve yumuşaması için suda beklettiğimiz kuru kayısı, kuru üzüm ekleyerek karıştırıyoruz..

- Zaman geçirmeden çeyrek bardak pirincide ekleyip 15 dakika kadar kaynatıyoruz..

- Sonrasında ılık süt, şeker, tuz, karabiber, fındık ve karanfil suyunu ekleyerek 15 dakika daha karıştırarak kaynatıyoruz..

- Bu aşamda Aşure sürekli kaynar durumda olduğundan dibi tutmaması için sürekli karıştırmak gerekiyor, çok fazla sıçradığı için elinize fırın eldiveni giyerek yanmadan karıştırabilirsiniz..

- Son malzemelerle kaynatıldıktan sonra soğumadan kaselere servisini yapabilir soğumaya yakında süsleyebilirsiniz..

Küçük Tüyolar;

> Ben aşureyi çok katı veya çorba gibi çok sulu sevmiyorum, bu tarifte kullandığım sıvı miktari benim için çok ideal bir kıvam elde etmemi sağladı..

>Aşurenin yapılışı ile ilgili zengin kültürümüz yönünden farklı farklı amaçları olduğunu hep okudum, o konulara girmeden sadece evime, mutfağıma bolluk ve bereket dileyerek pişirip, ikram ettim..

>Tatlı Soğudukça yoğunlaşacağından şeker miktarını fazla tutmamanızı tavsiye ediyorum.. soğuyunca aşırı şekerli gelebilir dikkat..

>Bir yerde Aşurenin rengini koyulaştıracağını okuduğumdan cevizi pişirirken kullanmadım..





Yorumlar

Yorum Gönder

Yorumlarınız, düşünceleriniz benim için çok önemli...
Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim...