Bildiğiniz Çikolatalı Pastaları Unutun..

Uzun zaman aradan sonra yine yeni bir tarifle geldim.
Zamanında instagramda bu tatlıyı yapmayanları ayıplıyorlardı.

Yeni tatlar denemeyi sevdiğimi pek söyleyemeyeceğim.
Tarifin içerisinde çikolata varsa hiç durmadan düşünmeden o tarifi denerim.
Hani ne kadar kötü olabilir ki içerisinde nasıl olsa çikolata var diye düşünenlerdendim.

Son zamanlarda damak tadımda değişiklikler arasamda aslında çikolatalı ve sutlu her tatlıya deliriyorum.
Kocaman çikolatalı pastayı tek başıma bitirebilirim.



Gel zaman git zaman çoluk çocuğa karışınca onlarında severek yiyecekleri farklı tatlar aramaya başladım. Kızım da benim izimde, çikolatalı pastalar ve tatlılardan vazgeçemeyince kendime görev edindim. Daha farklı hafif bir tatlıyı ailemize katmalıydım. İnstagramın uçsuz bucaksız tarif sayfalarında uzun uzun gezindim.

Tarifi defterime ekleyeli çok uzun zaman olduğu için kime ait olduğunu hatırlayamıyorum. 
Ama dediğim gibi hafif bir çikolatalı pasta arayışındaysanız tereddüt etmeden bu tarifi deneyebilirsiniz.



Benimo'lu Çikolatalı Pasta;

  • Kek;
    • 3 Yumurta
    • 1 Çay bardağı toz şeker
    • 1 Yemek kaşığı sıcak su
    • 1/2 Su bardağı kakao
    • 1/2 Su bardağı un,
    • 1 paket kabartma tozu
  • Şeker ve yumurtayı köpük küpök olana kadar mikserle çırpın. 1 yemek kaşığı sıcak suyu ekleyin tekrar çırpın. Unu, kabartma tozunu, kakaoyu da ekleyerek güzelce karıştırın. Kelepçeli kalıta 20 dk. pişirin.
  • Kelepçeli kalip 23 - 26 cm olmalı.
  • Piştikten sonra soğumaya bırakıp kremayı hazırlayın.
  • Krema; 
    • 2,5 Su bardağı süt
    • 1 Yemek kaşığı nişasta
    • 1 Yemek kaşığı tereyağ
    • 1/2 Su bardağı un
    • 1/2 su bardağı toz şeker
    • 1 paket vanilya
    • 1 paket toz kremşanti
  • Tereyağ ve toz kremşanti dışındaki tüm malzemeleri karıştırıp, kaynayana kadar orta ateşte pişirin. Piştikten sonra tereyağını ekleyip ocaktan alın. İlk sıcağı çıkınca toz kremşantiyi ekleyip mikserle iyice çırpın.
  • Çikolata Sosu;
    • 150 gr. Çikolata (Bitter yada sütlü)
    • 1 Kutu sıvı krema (200ml)
  • Kremayı kaynama noktasına kadar ısıtın. İçerisine çikolatalari atın eriyene kadar karıştırın.





  • Soğuyan kekin üzerine 1 su bardağı süt gezdirin. Sonrasında kremayı döküp kekin üzerine yayın. 
  • Tüm bunları yaparken kelepçeli kalıptan çıkarmayın.
  • En son çikolatalı sosla üzerini kaplayın.
  • 2-3 saat buzdolabında dinlendirip Benimo bisküvikleriyle süsleyip servis yapabilirsiniz.

Çok detaylı ve uğraştırıcı bir tarif gibi görünüyor fakat hepsini hazırlamak çok pratik ve kısa sürüyor. Fırında kekiniz pişerken, krema ve çikolata sosu kolaylıkla hazırlanıyor. 


Tarifi deneneyen herkese afiyet olsun.
:)

Gizem S.

Yorumlar

  1. güzel paylaşım olmuş :)
    https://zoomlabakalimm.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Güzel görünüyor.
    Mail abonelik butonu koyarsan daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız, düşünceleriniz benim için çok önemli...
Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim...