Argan Yağını Denedim...

Amcam işi gereği sürekli yurt dışında çalışmak zorunda... Bu yıl çalıştığı firmanın Fas'taki şantiyesine gitmişti...Kardeşimin düğünü için Ankara'ya geldiğinde yanında argan yağından da getirmiş... 

Yengemle sohbet ederken internetten araştırma yaptık ve bana da bir şişe saf argan yağı verdi...

130 ml'lik bir şişede, kızıl turuncu bir rengi ve odunsu bir konusu var... Bazıları argan yağını, zeytinyağı ile , bazıları ise amonyak ile karıştırıyormuş... Bunu da güzellik salonlarından öğrendim... Orijinal olduğunu anlamak için avucunuza damlattığınız da hafif kızılımsı turuncu bir renk olacak... Kısaca not düşeyim...

Kokusu rahatsız edici düzeyde değil... Ama ciddi odun kokuyor... Hani şu parfüm tanıtımlarında odunsu notaların ne olduğunu da çözmüş bulunuyorum... :P

E vitamini bakımından oldukça zengin olduğu için cilt, saç ve tırnak bakımının yanı sıra, Fas'ta salatalarda bile kullanılıyormuş...
Elde edilmesi zahmetli, yorucu ve bir o kadar da zaman alıyor... 2 günlük bir çalışma sonucunda 100 kiloluk argan meyvesinden 1 litreye yakın yağ elde ediliyor...

O kadar çok işe yarıyormuş ki bu argan yağı, internette araştırdım... Neyin nesidir bilmediğim şeyleri bir çok sitede araştırırım... Kendi deneyimlerimi sizlerle paylaş istedim... 

Tırnak bakımı için; özellikle sertleşmesini sağlamak istiyorsanız, aynı miktarda argan yağını ve limon suyunu iyice karıştırıp 10 dk kadar ellerimizi karşımda bekletmemiz gerekiyor... Üstelik hafta 1 kez uygulamak yeterli oluyor...

Cildim için şöyle kullandım, her akşam yatmadan önce 2 damla (inanmayacaksınız ama 1 damlası bile yetiyor...) argan yağını parmakların arasında bir kaç saniye ovarak ısıttım, ve yüzüme oval hareketlerle masaj yaparak sürdüm... Püf noktası cildin çok iyi temizlenmiş olması gerekiyor... Ve öylece yattım, kesinlikle vıcık vıcık yağlı bir his yok, zaten masaj yaparken cilt yağın çoğunu emiyor... 

Yaklaşık 1 hafta kullandım, bu yağı... Cilt tonumun düzgünleşmesini fark ettim... Pul pul dökülen yanaklarım düzeldi... Yüzüm parlamaya başladı... Akneli ve meyilli ciltlerde de kullanılması öneriliyor... 

Daha uzun kullansam daha güzel olacak belli ki... Fakat Ankara'da unutmuşum, haftaya annem getirecek ve sizlerle fotoğraflarını da paylaşacağım...

Üstelik benim cildim yağlı kullanamam gibi bir düşünce içine girmeyin. Çünkü yağlı ciltlilerin yağ dengesini düzenlediği bilgisine de ulaştım...

Fotoğraflarını eklerken saç bakım yöntemini de anlatacağım...
Sevgiyle kalın...
Gizem S.

Yorumlar

Yorum Gönder

Yorumlarınız, düşünceleriniz benim için çok önemli...
Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim...