Kombinizin Yıllık Bakımını Yaptırın...

1 hafta önce başıma inanılmaz bir şey geldi... 

Ailece kuzenler, teyzeler, çocuklar hep birlikte pikniğe gitmiştik... Eve döndüğümde kızım huysuzlandı, ağlamaya başladı.... 

Ama neredeyse 1 saat ağladı diyebilirim... Babaannesini çağırdık, tabi o gelene kadar evde hiç bir şeye dokunamadım... 

Annem geldiğinde mutfağa anca girebildim... Bir koku, bozulmuş soğan, sarımsak kokusu gibi... Kombiye yaklaşınca anladım ki gaz kaçırıyor... Zaten bir süredir problemli çalışıyordu... Gazı kapatmak istedim ventil elimde kaldı... 

Baymak Servisi aradım, anlattım, ertesi gün ancak gelebildiler... 
Bakım yapılmadığı için, kombinin ana parçalarında arızalar oluştuğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler... 
Gaz kaçağını da tespit ettiler... Kombiye gelen boruda delik varmış... Gerekli tamirler yapıldı... Gaz kaçağı giderildi... 

Gaz kaçağını anlayabilmek için; bulaşık süngerine bol deterjan döküp köpürtün, ve gazın geldiği borulara 
sürün, eğer baloncuk oluyorsa kaçak var demek... Bunu da teknik ekipten öğrenmiş oldum... 

Eğer bakımı her yıl düzenli yaptırmış olsaydık, başımıza gelmeyecekti... 
Ve gaz kokusunu fark etmemiş olsaydım, Allah korusun bir patlamaya bile neden olabilirdi... 

Korkulu bir geceden sonra tamir edilen kombimiz tıkır tıkır çalışıyor... 
Sizlerde kombinizin bakımı mutlaka yaptırın... 

Tarif ettiğim kokuya benzer bir koku ile karşılaştığınızda;

1-Bütün doğalgaz cihazlarını ve vanalarını kapatın...

2- Kapı ve pencereleri açarak, havalandırmayı sağlayın...

3- Ana vanayı kapatın...

4- Elektrik düğmelerine dokunmayın, ekipmanlarını açıp kapatmayınız. Fişten çekmeyin...

5- Sigara içmeyiniz. Çakmak, kibrit ve ateş yakmayın...

6- Komşunuzdan veya en yakın bir yerden doğalgaz acil hattını(187)nolu arayınız. 187’ye ulaşamama durumunda itfaiyeyi(110)nolu telefonu arayın...

7- Kapı zilini kullanmayınız ve kullandırmayın...

8- Kıvılcım çıkabileceği için telefonunuzu kullanmayın...

9- Gaz kokusu olan mekanı derhal boşaltın...

10- Koku bodrumdan geliyorsa bodruma girmeyin...

11- Arızayı kendiniz gidermeye çalışmayın...

12- Gaz cihazınızın yakınında hafif bir gaz kokusu varsa pilot ateşiniz arızalı demektir.

13 -Cihazınızı onarım için servise gösterin...

Sevgiler,
Gizem S.

Yorumlar