Yaz Okulu Arayışı... Reggio Emilia Eğitim Sistemi...

Yaz okulu arayışına geç kaldık... Bunda benim boş zamanımın oluşu ve memleket gezmesi de etkili oldu... 

Geçtiğimiz öğretim yılı dolu dolu zaman geçiren kızıma, yaz tatilinde yetemediğimi fark ettim... Yaptığımız etkinlikler onu bilgisel açıdan doyurmadı...

İlk çocuğunuzsa çevrenizde örnek alıp deneyimleyeceğiniz kimse yoksa gerçekten gününü dolduramıyorsunuz...  


Yazı keyifli anılar biriktirerek geçirsin istediğimiz için okul arayışındaydık ve Final Anaokulunu keşfettik...

Okulun kurucusu Behiye Hanım; Otuz yıldır okulöncesi eğitim alanında Anaokulu Öğretmeni yetiştirmiş, 2009 yılında da kendi anaokulunu açma isteği ile girişimlerde bulunup Ataşehir Final Anaokulunu kurmuş... 

Behiye Hanım ile öngörüşmemiz oldukça olumlu geçti... Sohbetimiz sırasında, bu yaşlardaki çocuklar öğrenmeye hazır olduğu için aşırı yükleme yapılıyor... İleride de problemli ve isteksiz bireyler oluyorlar tespitini özellikle paylaşmak isterim... 

Okulu incelerken ilk dikkatimi çeken Reggo Emilia Eğitim Sistemini uygulaması ve etkinliklerinin çocukların yeteneklerinin gelişimine katkıda bulunması oldu... 

Peki nedir Reggio Emilia Eğitim Sistemi; 
İnternet araştırmalarıma göre; 
Gelişim sürecinde çocuk önce yaşayan toplumdaki yeni kültürel değerler ve rolleri öğrenmesi için desteklenmelidir. Gelişimin engelleyen ve eski değer yargılarından oluşan -duvar-la karşılaştığında bu -duvar-ı kendi kendine aşmayı başarmalıdır.Kendisinin sahip olduğu özellikleri tanıyarak sınırlarını öğrenmeli ve buna göre kendi gelişimini sağlayarak otokontrol, iç disiplin ve organizasyon becerileri geliştirilmelidir.

Reggio Emilia metodunun en önemli özelliği; çocuk için özenli ortam sunulmasıdır. herkese uygulanan sabit program yoktur. her çocuğa özel, çocuğun içindeki potansiyeli çıkarmaya yönelik program uygulanıyor.

Öğretmen bilgi verici değil, çocuğun yanında yardımcı araştırmacı konumundadır.


Diğer okullarla karşılaştırdığımda daha insaflı bir program olduğunu düşündüğüm için tercih sebebim oldu...

4 yaş grubu için;

- Yüzme
- Ritmik Jimnastik
- Çocuk Platesi
- Müzik - Dans
- Sanat Etkinlikleri
- Mini Basketbol
- Akıl Oyunları

ile tüm gün programını uygulayacaklar. Öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı okulda yapacaklar...

Hatta öyle bir tesadüftür ki; Jimnastikte Uluslararası derecelere sahip Batakoz Hocabayeva ritmik jimnastik derslerini destekleyecek... 


Onların çocuk olduğunu unutmayalım... Evet beyinleri bilgiyi ,eğitimi almak, öğrenmek için çok müsait... 
Fakat aşırı yüklemek, çok yoğun programları seçmek de bana çok doğru gelmiyor... 

Doğru seçimlerle, öz güvenli ve güçlü karakterli bireyler yetiştirmeyi diliyorum...

Sevgiler,

Yorumlar