Evimin Yeni Rengi, Orkide...

Merhabalar,

Çiçek bakmak her zaman zahmetli bir iş olarak gelirdi bana... Suyunu eksik etmeyeceksin, güneşte çok kalmayacak ya da tam tersi güneş alacak, toprağını değiştireceksin, köklerini kontrol edeceksin... Vs.

Çiçek bakmak demeyeyimde yetiştirmek daha doğru olacak sanırım...

Yeni evlendiğimde sardunya almıştım, pembe renkliydiler... Ve ben onları kısa sürede soldurmayı başarmıştım... :) Her iş biraz sorumluluk gerektiriyor... 


Kızım dünyama geldikten sonra sorumluluk almak nedir öğrendim... Attığın her adımdan, aldığı her nefese kadar sorumluydum... Ama çok da mutlu...

Artık büyüdü Minik Kuzum... 

Uzun zamandır istediğim, evimde canlı çiçek yetiştirme arzumu gerçekleştirdim... 

Yakın zamanda doğum yapan arkadaşıma hediye olarak götürdüğümde aklım kalmıştı bu orkidelerde... 
Bende alsam evime ne güzel olur demiştim alırken... 
Geçtiğimiz hafta bir tane de kendime almak için doooğru, yapı markete attım kendimi... 



Koku alabilsem, o çiçeklerin kokuları arasında kesin sarhoş olur, bir kaç tane daha alırdım sanırım... 
Koku alamamam bu sefer işe yaramış oldu... Görüntüsüne, rengine, duruşuna bayıldım bu orkidelerin... 

Özellikle beyaz seçtim... 
Saksısını da kırmızı, geçen yıl aldığım zigon sehpalarıma uysun istedim...

Eminim miss gibi kokuyordur evim, taze taze, çiçek gibi... Ama ben koku alma duyum olmadığı için görüntü güzelliğiyle yetiniyorum... 

Özellikle televizyonun yanına koydum, bazen televizyon seyretmeyi bırakıp onu seyrediyorum... :))



Bakımı ile ilgili biraz araştırma yaptım, güneş istememesine çoook sevindim, çünkü evim güneşi gören bir konumda değil... Phalaenopsis en kolay yetiştirilebilen orkide türüymüş bu arada... 



Adını da Phalaena adında bir tür kelebekten alıyormuş...

Sizinde orkideniz var mı?!  Bakımı ile ilgili merak ettiğiniz konuları orkidebakimi.com'da bulabilirsiniz... Ben çok faydalandım... 

Bu arada yanındaki vazo çiçeklerini de Canım Eşim anneler günü vesilesi ile göndermiş... Lilyumlar şimdi açtı,  eminin yine misss gibi kokuyorlardır... 

Sevgiler,
Gizem S.


Yorumlar