Ailemizin Tatlısı; Sütlaç

Yemekle arası hiç iyi olmamış bir çocukluk geçirdim.. Sürekli yemek seçen, tabağındaki yemeği hiç bir şekilde bitiremeyen ben, anneme yemek konusunda oldukça sıkıntı yaratmışım..
Tahtımı sallayan kardeşimin çok erken gelişi ile ilgi çekmek için bu yöntemi seçmiş olmalıyım..
2 yaşında bir bebek olduğum o zamanları anımsayamıyorum şimdi..
Sütlaçta severek hatta bayılarak yediğim nadir tatlılardandır..
Çocukluğumda sütlacı bize canım ananem yapardı.. Nurlar içinde uyusun, yaklaşık 5 yıldır onu çok özlüyorum.. Şimdi ise canım kızım ve canım oğlum için ben yapıyorum sütlacı..
Uzun uzun emek harcayarak, ocakta kaynayan sütün başından bir dakika ayrılmadan, sütü bir gram taşırmadan özenle pişirirdi.. Soğuk Ankara kışlarında, pirincin nişastasını saldığı o güzel süt kokusu tüm evi sarardı.. Bende her zaman ananemin yanında onu dikkatle izlerken bir yandan da püf noktalarını öğrenebilmek için sorular sorardım..
Tüm bu pişirme hazırlıklarının sonrasında üzerine enfes tarçının serpilip afiyetle yemek kadar keyif veren başka bir anı olamazdı..
Bu kadar bahsetmişken tarifsiz olmaz;
Sütlaç;
- 1 Litre süt
- 1 Su bardağı pirinç
- 1,  su bardağı toz şeker
- 1 paket vanilya
- 1 tatlı kaşığı nişasta
Pirinçleri yıkayıp tencereye alın.. Pirinçlerin üzerini bir parmak geçene kadar su ekleyin, kaynayınca kısık ateşte 10 dakika pişirin..
1 litre sütü ayrı bir yerde ılıyıncaya kadar ısıtın.. Ilık olan sütü kaynayan pirinçlere ekleyiniz.. Bir süre sonra vanilyayı ekleyin.. 15 dakika kaynayınca 1 su bardağı toz şekeri ilave edin.. Bizim damak tadımıza göre şeker az geldi.. Sizlerde damak tadınıza göre daha fazla yada az şeker kullanabilirsiniz.. 
Şeker ilavesinden sonra 10 dakika daha kaynaması gerekiyor..
Bu sırada 1 tatlı kaşığı nişastayı su ile açıp kaynamakta olan sütlaca ekleyin.. 3 - 4 dakikada bu şekilde piştikten sonra sütlacını hazır..
Kaselere bölüp, oda ısısına geldikten sonra buzdolabında soğutup, tarçınla servis edebilirsiniz..
Bu malzemelerle 9 porsiyon sütlaç çıkıyor.. Küçük bir not olarak belirtmek istedim..
Ananemin hiç bir tarifi yazılı değil maalesef.. Mutfakta onunla vakit geçirirken aklımda kalanlarla internetten araştırdığım tarifleri birleştiriyorum.. Sütlaç yaparken nişasta kullanıyor muydu? Hiç hatırlamıyorum.. Ama bu tarifle onun elinin lezzetinin aynı tadını buldum.. 
Onun gibi sütlaç yapabildiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum..
Özlemle ve Rahmetle Canım Ananem, Fatma Özdemir Nurlar İçinde Yat..
Gizem S.

Yorumlar