Floriography El Kremi / Parabensiz

Geçen bayram gratisin şahane indiriminden aldığım ürünleri paylaşmıştım... Araya o kadar çok şey girdi ki, taslaklarda bekleyen postu yayınlayamadım... Daha doğrusu unuttum... :)
Floriography deneyimim;

Alışverişimi yaptıktan sonra kasadaki görevli ellerinde son kaldığını ve içinde paraben olmadığını söyledi... Tek dikkat ettiğim ne çok tercih edildiği için son urun olmasıydı, ne de fiyatıydı. Beni çeken tek detay paraben olmaması oldu.

Bir çoğumuz bilinçli bir şekilde parabensiz urun tercih ediyoruz.

Küçük kızım var. Ev içindeki hijyene oldukça dikkat ediyorum. Çeşitli temizlik ürünleri kullandığım için ve ellerim sürekli suyla temas halinde olduğu için yıpranıyor. Ki benim kuru bir cildim vardır. Özellikle kış aylarında tabiri caizse çatır çatur çatlar ellerim.

Şimdiye kadar bir çok krem kullandım. Fakat suya değdiğim anda akıp giden kremlerden nefret ettim.

Birde sürdükten sonra cildimin kremi emmesini bekletenler var ki, küçük bir çocuğun pesinde isteseniz de bekleyemiyorsunuz. Sağ, sol vıcık vıcık oluyor.

Bu gibi durumlarla tekrar karşılaşmamak için floriography imdadıma yetişti.
Görsel Gratis.com.trden...


Hafif yapısı hemen emilim sağlıyor. Suyla temas konusunda biraz sınıfta kaldı. Çabuk emildiği için el yıkama sonrasında tazelemek sorun olmadı. Kokusunu sevdim, alerjik yapıdayım rahatsız etmedi. Ne çok baskın ne de varla yok arası, güzel bir tonda. Yapış yapış bir his bırakmıyor. Eline aldığın şey yağ içinde kalmıyor. 

Benim aldığım papatya ve mine çiçeği özlüydü, devam ürünleri olarak body lotion ve duş jeli de var... 
3 çeşidi daha var...
Çay ve gül özlü,
Nilüfer ve elma çiçeği özlü,
Itırşahi ve şakayık özlü,

Kokusu gerçekten çok hafif ... Pompalı şişesi çok şık, benim cildim kuru olduğu için iki kere sıkmam yetiyor... Günlük bakım için uygun diyebilirim...



Neden parabensiz ürünleri tercih etmeliyiz, ediyoruz... Bilmeyenler için;

Paraben, ilaç ve kozmetik sektöründe kullanılan koruyucu, raf ömrünü uzatıcı, bakteri oluşumunu engelleyici kimyasal bir madde olduğunu bilmeyen yoktur. Evimize giren bir çok üründe (Şampuan, saç kremi, nemlendirici krem, tonik, deodran, parfüm, tıraş jeli, bronzlaşma kremi, makyaj malzemeleri, güneş koruyucusu, diş macunu) bulunuyor... Bir süre önce içeriğinde paraben olduğu için kullanmayı kestiğim bir ilaç bile oldu... 

Araştırmalarım sırasında doğada bulundukları bilinen bazı türlerin olduğunu gördüm... Gereksiz bilgi; metilparaben, antimikrobiyal ajan olarak yabanmersininde bulunuyormuş... 

Bunun haricindeki diğer türler yani ticari kullanımlı parabenler (methylparaben, ethylparaben, buthylparaben veya benzylparaben) sentetik olarak üretiliyor... Kadınlarda düzenli kullanımda kansere neden olabilecek bir kimyasal... Henüz kanıtlanmamış, fakat meme dokusundan alınan tümörlerde paraben oranının yüksek olduğu görülmüş... 

Bir dönem çin mallarında sağlık açısından uygun olmayan kimyasallar kullanıldığı için üzerinde "china" yazan ürünleri almamaya özen göstermiştik... Ticari amaç güdenler buna üzerine "prc" yazarak çözüm buldular... 
Aynı şeyi parabensiz ürün tercih edenler arttıkça isim, kod değiştirerek yapabilirler... O nedenle gözümüz etiketlerde olmalı... 

Dilerim, bilinçli tüketiciler ile daha çok parabensiz ürünleri raflarda görürüz...

Sevgiler,
Gizem S.

Yorumlar