Aile Kahvaltılarının Yıldızı; Pancake - Krep - Akıtma

Benim annem çalışan bir kadındı... Hem işine, hem evine ayrı ayrı özen gösterir... ikisini birbirine karıştırmazdı...

Hafta içi bizler okul, annem ve babam işe gitme telaşında oldukları için, alelacele edilen kahvaltılar tat dökmez, yarım ve eksik kalırdı...

Sanırım o yüzdendir ki, hafta sonu kahvaltılarımız krallara layık bir özenle hazırlanırdı...

Bana da o zamanlardan kalma bir alışkanlıktır, aile kahvaltılarımız...

Eşimin çalışma koşullarından dolayı bizim hafta içi ve hafta sonumuz karışıyor biraz... Ama annemden gördüğüm gibi özenli kahvaltı sofraları hazırlamaya gayret ediyorum...



Ananem Selanik göçmenlerindendi... Rahmetle anıyorum Pamuk Ananemi... 
İlk tarifi ondan öğrendim... Biz o zamanlar akıtma derdik... Tam olarak hangi bölgede bu şekilde biliniyor, bilmiyorum...

Ama güzel ülkemin her yöresinde aynı lezzet başka isimlerle anılıyor biliyorum...

Sonra adını değiştirelim, asortik olsun biraz derken krep oluverdi... Şimdi bir, iki farkla 20 yıl öncesinin, çocukluğumun akıtmasına, kabartma tozu ve vanilya ekleyince Pan Cake oluverdi...

İçine sebzeler, etler girdi fırınlandı, değişik lezzetler çıktı... 
Halbuki malzemeler birebir aynı :) ...


Tarifi; buradan aldım...

2 adet yumurta
2 yemek kaşığı şeker
1 su bardağı süt
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Pişirme aşamasında kullanmak için
sıvı yağ

Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Süt, un, kabartma tozu, vanilya ilave edilerek kek kıvamından biraz daha koyu olacak şekilde hamur hazırlanır. Teflon ya da yapışmaz bir tavaya az sıvı yağ dökülür. 1 büyük kaşık hamur dökülerek hamurun kendi kendine yayılması beklenir. Her iki tarafı da spatula ile çevrilerek pişirilir. Üzerine pudra şekeri serpilerek zevkinize göre muz, kivi, çilek, çikolata, bal, reçel ile servis edebilirsiniz.

Afiyetler Olsun...
Sevgiler,
Gizem S.

Yorumlar