Çay Saatimin Yıldızı; Elmalı Turta...

Hazırlamayı ve ikram etmeyi en sevdiğim şey elmalı tutra. Neredeyse evimi şenlendiren her misafirim için yapıyorum... Hatta özel istekle hazırladığım bile oluyor... 

Hazırlaması bile ayrı keyif veriyor bana... Hele o elma ile tarçının muhteşem kokusu beni alır götürür... Aslında içinde elma ve tarçın olan her şeyi seviyorum..

Piştikten sonra üzerine kar gibi serptiğim pudra şekerinden sonra yemeye kıyamayacağım bir görüntü karşıma çıkıyor... 

Çok sevdiğim tafirimi paylaşmak istedim...



Size vereceğim 21 cm'lik kelepçeli kek kalıbıma uygun olan tarifim...

24 cm'lik kalıp için malzemeleri arttırmak gerekiyor dipnot olarak düşmek istedim...

Hamur Malzemeleri;

- 1Yumurta
- 1/2 Su bardağı toz şeker
- 1/2 Paket eritilmiş margarin
- Kabartma tozu
- Şekerli vanilin
- Un (aldığı kadar)

İç Malzemeleri;
- 2 Adet büyük boy elma
- 1 Kahve fincanı toz şeker
- Tarçın
- Ceviz içi

Süsleme;
- Pudra şekeri

Önce iç malzemelerini hazırlayın... Elmaları çok ince şekilde dilimleyebilir yada rendeleyebilirsiniz... Bir tencere de şekeri, elmaları, tarçını, iri kıyılmış cevizi ve yarım çay bardağı kadar suyu, şeker karamelize olana kadar pişirin... 

Ocaktan aldıktan sonra hamuru hazırlamaya başlayabilirsiniz...

Hamur için;
- Yumurta ve şekeri köpürene kadar mikserle çırpmalısınız...
- Eritilmiş margarini ve şekerli vanilini ekleyip biraz daha çırpmalısınız...
- Son olarak unu ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekleyin... 
- Çok yumuşak olmayan ele fazla yapışmayan bir hamur elde etmelisiniz...
- Yaptığınız hamuru ikiye bölün, yarısını buzlukta bekletin... 
- Tepsinizi margarin ile yağlayın ve kalan hamuru, tepsinizin kenarlarıda dahil olacak şekilde elinizle yayın... tabağa benzer bir şekilde yaymalısınız... 
- Üzerine elma - tarçın karışımını koyun, eşit olacak şekilde yaymalısınız...
- Buzlukta bekleyen hamuru üzerini örtene kadar rendeleyin...
- 170 derecede 30 - 40 dakika kadar, üzeri pembeleşinceye kadar pişirin... Fırınınızın turbo ayarı varsa kapalı tutun, çünkü hamuru kurutuyor...
- Pudra şekerini sıcakken dökmelisiniz, önce kalıptan çıkarıp pudra şekerini serpin...

Hazırlanışı detaylı anlatınca baya uzun gibi geldi, ben 15 - 20 dk da hazırlıyorum... Çok zahmetli gelmiyor bana, belki elim alıştığı içindir... 

Yapmayı denerseniz, mutlaka yazın, yorumlarınızı merak ediyorum... 
Ve bol bol afiyet olsun, kalori olmasın... ;) 

Yorumlar