Denedim, Anlatıyorum... (Kil Çeşitleri ve Maskesi)

Bu "Denedim, Anlatıyorum"da size kilden ve kil maskesinden bahsetmek istedim... 

öncelikle mineral yapısı ve nasıl maskeler hazırlandığını anlatacağım...


Kilin içerisinde 36 çeşit mineral, vitamin var... Özellikle cilt temizliği için çok yararlı, cildi güzelleştiriyor... İnsan derisinin mineral özelliği ile kilin mineral özelliği aynı olduğu için cilde çok yararlı... Hatta saçlarda da kullanılabiliyor... Kilin alerjik bir etki yaratma durumu çok ender görüldüğünden temizlik amaçlı ilk tercih edilen maske kil maskesidir... Cilt tipine uygun olarak içine çeşitli doğal ürünler katılarak hazırlanabilir...


Ben çok uzun zamandır yeşil kil maskesini kullanıyorum... 

Bir tatlı kaşığı kili macun kıvamına gelene kadar limon suyu ile karıştırıyorum... Göz çevreme kesinlikle sürmüyorum... Kuruyana kadar 10 ila 15 dk arasında bir zaman konuşmadan, mimik yapmadan beklemeye çalışıyorum... Eğer kuruma sırasında mimik yaparsanız ya da eskaza gülerseniz cildinizde çizgiler oluşabiliyor... Buna dikkat !!! Kuruduktan sonra, ılık su ile hafif ovuşturarak dairesel hareketlerle temizliyorum... Cildimi rutin nemlendiricim ile nemlendiriyorum... Özellikle gözeneklerde biriken ve siyah nokta oluşuma sebep olan kirleri temizliyor ve cildim canlanıyor...

Limonun asitik düzeyi fazla olduğu için yerine su, gül suyu da kullanılabilir... Fakat siyah noktalardan kurtulmak istiyorsanız limonun hafif yakıcılığına katlanmak zorundasınız... 





.


Kil çeşitleri hakkında çok fazla bilgim yoktu... İnternette biraz araştırma yapınca yararlı olacağını düşündüğüm kil çeşitlerini de eklemek istedim....


*Beyaz kil, emici gücü ile meşhurdur. Ciltteki pürüzleri temizler. Bunun yanında, yağ molekülü olan sebumun üretimini azaltarak, cilde yeniden ışıltı kazandırır.



*Mavi kil, dokulara daha fazla oksijen gitmesini sağlar.

*Yeşil kil, yağlı ciltlere iyi gelir.

*Sarı kil, yüzün katmanlı bölgeleri için mükemmel bir çözüm.

*Pembe kil, hassas ciltler için birebir.

*Kırmızı kil, kan dolaşımı üzerinde etki yaratır.

Kili nereden alacaksınız; hemen en yakınınızdaki aktara koşun... Çoğunlukla beyaz kil var diyeceklerdir... Eğer rica ederseniz yeşil kili getirtebilirler... 

Yorumlar

  1. Mavi Kil i nereden bulabilirim? istanbul da epeyce aradım ama bulamadım. herkes beyaz kil satıyor hatta çoğu mavi kili hiç duymamış.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız, düşünceleriniz benim için çok önemli...
Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim...