Siz Narınızı Nasıl Alırdınız...

Merhabalar,

Bu aralar nedense hep havaların soğuduğundan bahsediyorum... 
Hani sohbetin tıkandığı anda yardıma koşar gibi "bu aralar havalar da bir garip" cümlesi vardır ya... 
Kaçmak, kısa kesmek yada sohbetti sonlandırmak için kullanırız genelde... 


İşte benim ki öyle değil... 
Seviyorum sonbaharı...

Yağmur yağar miss gibi toprak konusunu çekersin içine...
Yerlere dökülen yaprakları rüzgar hışırdatarak süpürür, denizin dalgası bile bir başkadır... 
Güneş yüzünü gösterdiğinde kemiklerine kadar ısınmak istersin... 
Bulutlu günlerde içini bir hüzün kaplar... 

hah işte seviyorum...

Sadece sevmek yetmiyor, dikkatli giyinip, iyi beslenmek gerekiyor... 
Çünkü bir üşüttün mü?! Evden dışarı çıkamadan, tir tir titreyerek, burun akıntısı ve tıkanıklıklarıyla boğuşarak. Kutu kutu ilaç içerek kaçırıverirsin sonbaharın güzelliklerini... 

Narın faydaları ile ilgili küçük bir bilgi de benden olsun; Hazır meyve sularını almak yerine taze narın suyunu sıkarak kendimiz hazırlayıp tüketebiliriz... Böylece napıyoruz katkı maddelerinden korunmuş oluyoruz....

Yada benim yaptığım gibi bir kaseye ayıklayıp, kaşık kaşık yiyebiliriz...

Peki narın içinde hangi vitaminler var; küçük bir araştırma sonrasında edindiğim bilgi; Potasyum ve demir minerali ile C vitamini açısından çok zengin bir meyve olan nar, B1, B2 vitaminleri ile kalsiyum ve fosfor minerallerinin olduğu oldu...




Bahsettiğim güzellikleri kaçırmamak için siz narınızı nasıl alırsınız?!

Sevgiler,
Gizem S.

Yorumlar