Meme Kanseri... İhmal Etmeyin...


Merhabalar,

Bu hastalık ailemizi 2005 yılında vurdu...
bir yerde bizi birbirimize bağladı ama çok şeyi de aldı götürdü maalesef...

Bu hastalık Canım annemi yıllarca çalışıp emekli olduktan sonra tam rahat edecek, gezecek, tozacak, dinlenecek derken buldu... Chek-up için hastaneye gittiğinde çıktı... Şimdi iyi ki Chek-up için gitmiş diye dua ediyorum, çünkü hala bizimle... Bu hastalık annemi alamadı... Annem kazandı...

İlk duyduğumda ne diyeceğimi, ne yapacağımı bilememiş, tam anlamıyla boşluk nedir nasıl bir şeydir öğrenmiştim...

Hastalığın detaylarını da bilmiyordum, çevremde de yakalanan, tedavi gören yoktu...
2005 yılında öğrendik hepsini... Zorlu süreçte neler yapılması gerektiğini...

Yaşadığımız o zor anları anlatıp içinizi sıkmayacağım... Neler yaşadığımızı detaylı anlatmak yerine erken tanının ne kadar önemli olduğunu söylemek istiyorum...

Ben bu süreçte duygularımı gösterme hissimi kaybettim... Üzgün olduğumda da, mutlu olduğumda da tepki veremiyor, donuk bir şekilde kalıyorum...

Yıllar önce bir hekim kanserin yayılacağını ve artık bir nezle gibi görüleceğini söylediğinde şaşırmış, olmaz öyle şey demiş, geçmiştim...

Ve şimdi görüyorum ki olmaz dediklerimiz oluyor, ne yazık ki...

Şu anda iki tanıdığım bir kaç gün ara ile meme kanseri teşhisi ile ameliyat olup, tedaviye başlamak üzereler...

Duyduğum andan itibaren bizim yaşadıklarımız birer film karesi gibi gözümün önünden her gün geçiyor...

Biri erken tanı ile yani doktorların kötünün iyisi olarak gördükleri aşamada, tedavisi -doğru tabir ise- kolay olabilecek durumda olduğunu öğrendim...

Diğeri ise hastalığa gereken özeni göstermediği için ilerlemiş ve oldukça zor günler yaşayacağını bildiğim ama dillendirmediğim bir durumda...

Bu hastalıkta geç kalmak kadar insanı vicdanını rahatsız eden başka bir üzüntü yok...
İyileşmek mümkün yeter ki geç kalmayın...

Evinizde muayene edin kendinizi...

40 Yaşın üstündeyseniz belli periyotlarda kontrollerinize gidin...

40 yaşın altında iseniz korkmayın; doğurganlığınız olduğu için, memografi çekmiyorlar... Meme dokusuna zarar vermemek için...

Hatta bazı merkezlerin meme kanseri haftasında sağlık programlarını takip edin...

Sizden isteğim Sadece İHMAL ETMEYİN...


Yorumlar