Polatlı...

Ankara'dan geçtiğimiz hafta sonu döndüm... Malum konuyu blogumu takip edenler bilir...
Eşimin annesi (Kayınvalidem demek istemiyorum çünkü kayınvalidelikten çok annem gibi annelik yapıyor... maşalah diyim aramıza nazar girmesin...) ben ve kızım gittik... İlk otobüs yolculuğumuzdu, tedirgindim, çünkü 2 yaşındaki bir ufaklığı nasıl zapt edeceğimi düşünüyordum...


Ankara bildiğim Ankara, kuru ayaz ellerimi, yanaklarımı kesti her zamanki gibi... 
Doğalgaz kullanımına ağırlık verilse de havasındaki is, toprak kokusu bir türlü gitmiyor... 
Ama ne yalan söyleyeyim, o kokuyu bile özlüyorum bazı bazı... 
Trafik öyle aman aman sorun olmuyor halleri değişmemiş... En tıkalı yol bile 20 dk sonra akıyor... 
Aşti'nin düzenini seviyorum... 
Zamanında şehrin dışında kalıyor diye yapıldıysa da, şehrin göbeğine yerleşmiş durumda... 
Nerede ineceğin, nereden bineceğin belli... Her firmanın peronu aynı hiç değişmiyor... 


Gel gelelim, annemin memleketi Polatlı'ya...Çocukluğumdan beri gider geliriz, teyzelerim kuzenlerim orada yaşarlar... Akrabalarımın çoğu hatta... 
Uzun zamandır il olmak isteyen bir ilçe... Fakat bürokratik engellerden midir, Ankara'ya 45 dklık mesafede olduğundan mıdır bilmem bir türlü il olamadı... 


Çocukluğumdan beri hatırladığım toz toprak hala devam ediyor... Ben diyeyim 20 sene, siz diyin 25 senedir yani... 
Üstüne birde kış şartları eklenince, bırakın ara sokakları, kaldırımlar, ana yollar hatta çarşı bile çamur içindeydi... Üstümü çamurlamadan yürümek gerçekten büyük çaba gerektirdi...
İl olmak isteyen bir ilçeye yakıştıramadım... 


Çarşıda biraz yürümek istedim... Trafik durumunu sorun mudur çok bilmiyorum... Çünkü son zamanlarda en fazla 2 gün geçirmişimdir Polatlı'da... Sosyal durumu hakkında da çok bilgim yok maalesef, yıllar önce TED Koleji açıldığını duymuştum...





Yalnız belirtmeden geçemeyeceğim bir şey var ki; Şehitlik Anıtı, misafir olduğum evin balkonundan, başında dumanlarla, en yüksekte ışıl ışıl parlıyordu... 


Çarşı'ya, Tren İstasyonu arkasına yeni yapılandırılan park;




Polatlı Heykel; Polatlılı olsun olmasın heykeli bilmeyen yoktur sanırım :)



Yorumlar

  1. Merhaba, blogun muthis, takibindeyim, senide beklerim bloguma, trendberry.blogspot.com ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız, düşünceleriniz benim için çok önemli...
Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim...